Monday, February 14, 2011

Wha To Eat If You Have Ulcer

Christian humility now. Thoughts for Father Stefano

Below is an interesting and witty commentary on the event Beppe Severgnini "if not now, when?". Yesterday infatti si sono ritrovati in 200 piazze d'Italia le donne che al grido di "se non ora quando?" Adesso! hanno manifestato il proprio disagio per una  visione della donna ben incarnata nel berlusconismo. 
L'articolo mi ha spinto a qualche considerazione più ampia sui cattolici in politica adesso.

COMMENTO:
Effettivamente ora non se ne può più! 
SE NON ORA, QUANDO?
ADESSO! 
Lo grido anche io, insieme a tante donne italiane!
Tuttavia, forse, non è solo un problema di categorie sociologiche "contro": le donne, i disoccupati, i lavoratori, gli abitanti del sud, quelli del nord..eccetera eccetera.
Queste categorie sono sempre lontane: a volte ci si riconosce, altre no.
Non ci toccano mai del tutto, non ci riconosciamo in esse mai completamente.
Non è neanche questione di metodi più o meno fantasiosi per manifestare un disagio.

The truth is that Berlusconi will fall, if it has to fall only in parliament.
It seems that the numbers we have them, some say that if you bought them!
Maybe not the right time, probably will fall tomorrow morning!
Who knows!?
At this point we may well give in to discouragement Montanelli famous and angry that in 2001 carried the journalist Fucecchio to say

"Look: I want to win, I do vote and flowers to the Madonna because he wins, so that Italians see who is this gentleman. Berlusconi is a disease that deals only with the vaccine, with a good injection of Berlusconi at Palazzo Chigi, Berlusconi also at the Quirinale, where he wants Berlusconi, Berlusconi at the Vatican. Only when we will be immune. The immunity that is achieved with vaccine. "


Manca solo il Quirinale! La madonna sta ascoltando quell'ateo mai devoto di Montanelli!!!


Mi è sempre piaciuta questa metafora, però ora mi chiedo chi è il dottore?
Chi riuscirà a fare la diagnosi e la cura dalla malattia del berlusconismo, se è veramente una patologia?

Anche perchè  il berlusconismo, più che una patologia, pare una delle possibili interpretazioni della società italiana. 
Indeed, Berlusconi, with its advantages and disadvantages, and there is food, because there is a part of Italy that he feels understood.

Of course there is another Italy that now is not interpreted in an effective way of politics.
E 'Italy of one who does not vote by time, those who believe in other models of society more supportive of those who are not affected by policy decisions.
Italy is perhaps a majority, which eludes representation: a Italia reale che non si lascia imbrigliare nelle categorie sociologiche.

Chi può interpretarla? Forse solo chi abbia una reale  tensione morale positiva e coerente potrà interpretare e dare a questa Italia il coraggio di uscire alla scoperto e giocarsi per il bene di tutti.

Questa Italia potrebbe ben essere interpretata dai cattolici, nell'accezione più ristretta cioè coloro che vivono e si sono formati alla scuola delle circa 25.000 parrocchie italiane (vedi sotto l'articolo De Rita), the ecclesial movements and associations.

But today, Catholics are not very incisive though present, their voice is indistinct, sucked from the frenzy of the thousands of daily statements .
E 'subbissata the voice of many and too many actors involved!

misused and confused A voice among many.
Think of Catholics scattered in this or that party, the statement everyday slaves ?
Think of the many Catholic associations and movements, very happy to stand by the window?
What about the cultural world? of those intellectuals who spend of meeting in conference papers but do not have a contagious passion why did they fight till the end for what they are talking about?
say that the Catholic media, often reduced to fighting for battles identity?


The analysis of this abound.
De Rita (trovate sotto l'articolo) trova le ragioni nella mancanza di meccanismi intermedi di raccordo tra la base e il vertice, Antiseri (sotto l'articolo) risponde che forse manca una guida e uno stato maggiore, Miano (più sotto l'intervista) parlava di centralità dell'impegno educativo e della necessità di non lasciare soli i cattolici impegnati in politica.


A mio avviso hanno colto bene i tre aspetti principali della questione dei cattolici. Io infine ci aggiungo un eccessivo e spesso inane protagonismo delle gerarchie ecclesiastiche in politica che nel lungo termine ha come effetto collaterale, quello di togliere autorevolezza alla voce dei laici cattolici in politica.


Come uscirne? boh....!?
Ognuno, per quanto gli è possibile, faccia quel che può!!


Io segnalo qualche idea per me significativa e ne parlo....


a presto











Ancora Slogan? Provate a Sorprenderci

La strategia Davanti a vicende nuove, gravi e imprevedibili, le risposte non possono essere vecchie, rituali e prevedibili

«Se non ora, quando?». Capisco lo spirito, condivido il fastidio, discuto il metodo. Ancora piazze e slogan? È il XXI secolo, ragazze!
Ho pubblicato questo commento su Twitter, ieri, e sono stato inondato di reazioni. Prevedibili, sorprendenti, irritate, irritanti, comprensive, preoccupate, ragionevoli. Molte chiedono: «Bene, What do you suggest? ". Get there, but first let me explain, handing over the 140 character Twitter.

face of new events, serious and unpredictable, the answers may not be old, rituals and predictable. Microphone and good intentions, reading the statements, students and union members, francarame and faces you've seen before. It ends to make it look original, even the usual, professional slalom Giuliano Ferrara, worthy of the ski world in the course (where I also do not fall in his underwear). "If not now, when?" Under my window, in one of 230 squares in Italy, to Cream, where we know each other: two hundred people, more or less the same as when I was a student.
Let there be a misunderstanding. I wrote in the Corriere, "clearly and repeatedly that the issue related to Ruby is a serious one: a head of government must answer in court and maybe in some interviews, and video messages instead of taking refuge in the arms of officials, spokesmen and advisers. The story in fact does not only the privacy of a public man - which, moreover, as taught by the great democracies, it is less protected than that of a normal citizen. Who leads us, in fact, we have to evaluate the consistency, reliability, honesty, common sense, responsibility.
Nights of Arcore (Palazzo Grazioli, Villa Certosa, etc) do not rappresentano solo un'umiliazione per le donne italiane. Hanno coinvolto organi elettivi (un premio per le favorite?); apparati di protezione (poveri carabinieri di guardia!); questioni di sicurezza (rischio di ricatti); reputazione internazionale (l'Italia derisa nel mondo); importanza dell'esempio (talmente catastrofico che i nostri ragazzi dicono «Blah!» e guardano oltre).

Rispondere a questo sfacelo con l'ennesima manifestazione? Sa di déjà vu. Un milione di donne in piazza nel mondo? A casa, in Italia, ce n'erano trenta milioni. L'Egitto, costantemente richiamato nelle menti e nei commenti? Be', andrei piano prima di celebrare un colpo di stato militare; e poi, in the Middle East, it is better to wait how it ends (Iran docet). But there's more. As this newspaper never tires of repeating, governments fall in Parliament (where s'accettano resignation). The public has a right to be heard, the magistrates should be able to work. But let's face it, for it is trivial: they are the polls that decide who governs.
The Young and the precarious trade union, the immigrant and the actress: honest and even moving, in some cases. But already seen. Those women had to say noble things, but have said in the usual way and in the usual places. Silvio Berlusconi's strength is its ability to reinvent itself and diabolical surprise. To be tackled by the same method. I am a friend of Lella Costa, Paola Cortellesi and I admire Anna Finocchiaro. Imagination does not lack for sure. Audition to invent more. Something that can get tens of millions of women who took to the streets, and never will, and yet many of them these days, are embarrassed and angry. The most effective, in Rome, was the final dance on stage because it was spontaneous, and we had not already seen.
is true: the girls and women, in Italy, do not think like Nicole Minetti, who was called up in his defense Affaritaliani.it Cinderella and Snow White (which probably s'avvarranno the right to remain silent ). Sure: Grant payment is not the new form of female entrepreneurship, as cynics argue males on leave. But Italian women have to - indeed all of us must - invent the most original forms of protest. I say the first thing that comes to mind: to cover Italy's pink post-it for a month, writing what do real women, those who have no intention of sacrificing for the minotaurs.
Because let's face it: our labyrinth is great, and does not contain one.




THE POST MODERN CATHOLIC
AND LOW WEIGHT IN POLICY
GIUSEPPE DE RITA
Who attends the Italian Catholic reality raises some 'confusion of the superficiality with which it is spoken and it wants dialogue. The continuing diaspora election followed the end of the DC, instigates someone attempts to drive new or convergence, perhaps the minority of mold, but it instigates many more in attempts to appropriate, of alliances, of consonance programmatic or ethical towards its different components. All attempts, however, that beyond their recurrence and their refusal to accept an obvious confusion.
To tentare di fare un passo in avanti occorre partire dalla considerazione che in ogni realtà complessa (e quella cattolica lo è più di quanto sembri) bisogna privilegiare una linea interpretativa che parta non dall'alto dei principi ideologici o di alleanze politiche, ma dal basso, cioè dalla fenomenologia quotidiana dei popolo cattolico.
È qui, in questa fenomenologia quotidiana, che sta maturando un'evoluzione profonda e importante anche se ancora senza esiti di incisività sociopolitica.
È una maturazione che parte dalla tradizionale ma non scontata consistenza quantitativa del popolo cattolico, dalla sua diffusione capillare sul territorio, dal suo costante vivere in orizzontale senza coazioni di verticismo mediatico. 
Chi lo frequenta e lo «conta» vèrifica ogni domenica che i partecipanti alle funzioni di quattro cinque parrocchie dell'Umbria (regione non solo piccolissima, ma da sempre segnata da forte tradizione comunista e massonica) equivalgono ai numeri dei rumorosi cortei che in varie occasioni attraversano Roma; e coloro che in quelle funzioni «fanno la comunione» sono più numerosi dei partecipanti ai vari reclamizzati raduni che ogni tanto occupano le piazze romane. Facendo la somma delle 25.000 parrocchie italiane, si riscontra una totale copertura dei territorio e delle sue dinamiche; non c'è gara rispetto alle ambi-. zioní di metter su circoli e squadre da parte di chi sente di non avere un suo real roots in the daily newspaper.

But the increasingly central importance of the Catholic population is found especially in terms of quality, as socio-anthropological heritage and for his witness of faith, as "believe" in what today is something rare and perhaps essential, for its ability to live everyday not to take from bulimia quell'edonismo becoming commonplace and easy (so you can enjoy things without having had the desire) for her daily living skills of the territory (land, 'environment, the landscape) as an added value, compared to the pure location of living, for its daily capacity to produce significant interpersonal relationships and a tendency to community life, for his ability to do daily integration and social cohesion (the elderly as well as with foreign workers, with the needy as well as with the depressed more or less alone), for its ability to active citizenship (as a volunteer, as in cultural activities, such as. nell'associazionismo gap type). It is in the final analysis and interpretation of emerging capabilities of the Catholic people to be post-modern, ie post-industrial, post-urban, post media, even secularized post, but without falling into the temptation of a regression toward nostalgia for the past, models of identity established , archetypal old prison.
È quindi verosimile che si sia di fronte a una importanza del popolo cattolico più interessantedi quanto pensano coloro che con esso vogliono far politica. Ma perché tale sommersa importanza non riesce a esprimersi nella dialettica socio-politica? La risposta più immediata potrebbe essere quella che si tratta di un obiettivo che la maggior parte dei cattolici italiani non ritiene più meritevole d'impegno; ma sarebbe una risposta parziale. 
La verità è che mancano al popolo cattolico i livelli intermedi prima di condensazione della propria forza poi di finalizzazione allo sviluppo collettivo del Paese. Non è che manchino in proposito movimenti, associazioni, gruppi di aggregazione intermedia; ma si tratta di strutture dove il fondo identitarío è più religioso e spirituale che d'impegno civile; e dove quindi si formano carismi «caldi» ma non spendibili sul piano sociopolitico. E anche sul piano più tradizionalmente ecclesiastico non è che manchino diocesi capaci di guidare il cammino dei propri fedeli, ma in genere i loro vescovi restano incapaci (per propria carenza personale e/o perché abituati a «far fare» ai superiori gerarchici) dì elaborare il collegamento delle dìnamiche del loro popolo con le grandi tematiche del momento sociopolitico.
Non essendoci dunque un tessuto e una dinamica di tipo intermedio, si capisce come su tali tematiche gli orientamenti della base cattolica -non arrivino at all, or come from distorted beliefs of those who presumed to speak in his name or come correct yes, but almost random and therefore 'without adequate follow-up (think of the last stand of the Pope on the issue of immigration).
Who wants to then share with the Catholic people of the overall development of our society must work on the growth of its fabric and its dynamic intermediate term, applies to the church hierarchy and church associations, but also applies to those who want to call it collective responsibilities, perhaps even politiche_ Otherwise, we risk the confused chatter and now occupy headlines, articles, statements, advertisements, websites and media channels, to which the Catholic people is proving increasingly indifferent.


The "defection" of Catholics and the general bunch of devout atheists

Why does the Catholic people, widely spread in 25,000 parishes scattered on the 'whole national and highly significant in terms of quality, "socio-anthropological," can not express themselves in socio-political dialectic? This is the 'question that arose Giuseppe De Rita in the Corriere della Sera, 31 August. Well, at first glance does not seem to be no other obvious and reasonable answer - But that is not covered by De Rita - this question that why Catholics in Italy now number almost zero because, as a customer and camped in small groups, tends to 'other' political parties have lost any ability to affect. In short, the diaspora has meant the virtual elimination of Catholics from the political scene.
And now the eyes of all is the 'inconsistency in that pounding refrain impression that the "political task" of Catholics would be tantamount to giving their testimony in any party they are. Of course, there is nothing higher and nobler for a man who openly witness their moral beliefs. However essere lì, pronti a testimoniare i propri ideali, ma sapendo di venire comunque sconfitti, non trasforma i consapevoli perdenti in ascari delle altrui soluzioni? 
Nulla di preoccupante, verrebbe da dire, dato che dalle parti più diverse e anche opposte si affacciano di continuo politici che solennemente dichiarano di essere proprio loro e magari solo loro, a rappresentare le istanze del popolo cattolico. 
Così, in una lettera al Corriere del 23 agosto il ministro Gelmini, con un divieto alla storia futura e un insulto alla verità di quella passata («È il Pdl il partito più sensibile ai valori cattolici»), ha affermato che è proprio l' attuale governo a mettere Centre 'the element that is most dear to the Catholic world, namely the protection and promotion of the person and the family. " Not the slightest doubt the good intentions of the minister Gelmini, but: the lack of kindergartens, the 'absence of a law on splitting income, lack of thousands and thousands of beds for college students (there are 200,000) are helping families? In recent years, died a free school almost every day - and, therefore, what happened to the good part of measures taken by Roberto Formigoni in Lombardy, the 'idea of \u200b\u200bgood school? Thus, "a government sensitive to the Catholics" defend freedom of families to "choose", as said Rosmini, per educatori della loro prole quelle persone nelle quali ripongono maggior fiducia? E se la persona umana viene tante volte umiliata e proprio nel momento di maggior bisogno, in non pochi pronto soccorsi dei nostri ospedali, sempre la persona umana non esiste, scompare, in numerosi istituti carcerari Ed è proprio quel popolo cattolico, silenziosamente operante nel volontariato e nelle sedi della Caritas, ad avvertire, più di altri, il fetore razzista che emana da quei soffioni boraciferi costituiti da molte prese di posizione contro gli immigrati e contro i rom. No, ministro Gelmini, non è «l' imam della Lombardia» quella grande figura del mondo cattolico che è il cardinale Dionigi Tettamanzi; non sono «comunisti» e «sovversivi» né l' Avvenire né Famiglia cristiana. È semplicemente un comportamento da zerbini e non da uomini liberi sostenere, sempre e comunque, che è vero e giusto soltanto ciò che serve al partito. 
D' accordo con quel «laico in tutti i sensi» che fu Alessandro Manzoni, il cattolico liberale è contrario a quanti concepiscono lo Stato come un instrumentum religionis ed è ugualmente avverso a coloro che vorrebbero fare della religione un instrumentum regni. Non è, inoltre, un servizio alla famiglia e alla persona una tv pubblica asservita ai partiti e davvero «cattiva maestra». Non è liberale una legge elettorale dove quattro Caligola nominano un Parlamento e illiberali those proposals are contrary to the general principle of 'equality of all citizens before the law and think in order to save the "powerful" by the courts, as well as more alien to' authentic tradition of liberalism all the contortions aimed at limiting the freedom of information . "The freedom of which I speak is the freedom to say and horns of the next government and especially of this, in newspapers and on the squares, but then they pay the penalty, with appropriate penalties in cash or in years in prison, and their slander insults. " This he wrote in Corriere della Sera on April 13, 1948, that liberal Catholic who was Luigi Einaudi.
De Rita's right to claim that the Catholic people non riesce a esprimersi nella dialettica socio-politica. Lui aggiunge che ciò è dovuto al fatto che «mancano al popolo cattolico i livelli intermedi prima di condensazione della propria forza poi di finalizzazione allo sviluppo collettivo del Paese». 
Su questa sua idea sono in pieno disaccordo, le cose non stanno affatto così. Il popolo cattolico non riesce a esprimersi nella dialettica socio-politica perché i cattolici del livello e del prestigio di De Rita - e ce ne sono - stanno da tempo lì, alla finestra, a guardare. 
Dove si sono rintanati - dalla prospettiva della politica nazionale - gli iscritti all' Ucid, i dirigenti dei Medici cattolici, i leader dei Giuristi cattolici, those bankers and economists Catholics who jump from one conference to 'to talk about other, subsidiarity, solidarity and social market economy? In what cave have fled intellectuals like Francis D 'Agostino, Andrea Riccardi, Renato Moro, Lorenzo Ornaghi, Real Young, Flavio Felice, Francesco Paolo Casavola, Enrico Berti, Francesco Viola, Cesare Mirabelli, Stefano Zamagni, and others? The troop c 'is: large and motivated. Missing general and staff.
Here, then, that the vacuum produced by the 'desertion' of 'Catholic intelligentsia shake the handful of devout atheists - non-religious and political phenomenon - so cherished by many clerics. After all, the reasoning of 'devout atheist - who knows if electrocuted and fell from his horse on the path of Deputies - is: "I am an atheist, because it provided scientific mentality, because they are rational, you Catholic, however, give your consent a fairy tale, therefore, I move away from your faith, refusing the most important thing for you and use it for what I need. "
Atheists devotees devotees who, what? A thought of Kierkegaard, "God does not know what to make of this deluge of politicians in silk and velvet, who graciously have claimed to treat Christianity and to serve God by serving themselves. No, the politicians if they strafischia God. " REPRODUCTION RISERVATA
Antiseri Dario




Miano: «Unità dei cattolici sui problemi della gente»
Il presidente dell’Ac: affrontare l’inverno demografico e le sfide di famiglie e lavoro
DI MIMMO MUOLO

Impegno educativo e Settimane Sociali. Senza tralasciare alcuni importanti appuntamenti asso­ciativi, tra i quali un incontro con il Papa. È questo l’orizzonte sul quale l’Azione Cattolica Italiana lavorerà in questo periodo di ripresa delle activities after the summer break. Yesterday it was discussed at the meeting of the Bureau, after which the national president, Franco Miano expressed the hope for future of hope that the agenda of development in view of the Social Weeks, will become the country's shared heritage, not only within the Catholic world.

President Miano, who will fall for BC?

Autumn of hard work. The issues we are working on are the same ones that are closest to the heart of the Italian Church. Commitment to education and Social Weeks. We are also organizing two events particularly significant for the life of our association. First, the expected meeting of children and young people of Ac with the pope, scheduled for Oct. 30. The slogan is 'There's more' passionate and wants to reiterate the commitment of Catholic for the younger generation in early years education. E Ancona, September 10 to 12, will be held diocesan conference of presidents, the first step in meeting our year ending in May with the General Assembly.

About education and social issues , what is the priority agenda of the country's second the Ac?

First of all, the issue of life. I refer to the insistence with which Cardinal Bagnasco spoke of the demographic. I think the family, without which society will crumble, as recalled by the President of the CEI. And I think the question of work, which means giving answers to people's lives. Basically I think the present day more than a commitment in the direction of ecclesial communion. And this communion in the life of associations, groups, movements, is becoming the cornerstone on which the goddess of wealth becomes legitimate diversity of the common good, that in our perspective on the centrality of the individual, community relations. We want to contribute to the common good is translated into concrete measures and there is a good life, good and honorable for all.

el'associazionismo The Catholic world is united on these issues?

The Catholic world is united much of how the media represent it. And I agree with what is claimed in the interview Giorgio Vittadini to events of a few days ago. And there is no evidence of division. In recent years there has been a positive path from this point of view, which favored the meeting before the meeting of all the things that count.

Yet there are those who continue to pull the jacket to the Catholics, wanting now to take one side and then the other? What should be in his opinion the place of Catholics in politics?

I believe that the relationship between groups and Catholic movements and associations, policy should have as reference points above the Gospel, the Church's social teaching and the Magisterium. These are also the sleeves of the ACE, which focuses on the individual, family, work, attention to the area and so hard concrete. A policy that puts the person is a hundred political challenge corruption, a policy in which the element of morality is inescapable and the size of law is essential. And all this is not right or left. But you just put at the service of man.

Then, after the season of political unity and the one that is followed to its conclusion, what season she is now hoping for the commitment of Catholics in politics?

Cardinal Bagnasco, even in recent days, repeated its call for emergence of a new political class Christian in deeds than in words. The best way to respond to the call of the President of the CEI believe is to maintain a close link between the community and individual Catholics involved in politics in order to encourage a presence consistent with the principles professed. But for that we need a change of mentality in our churches: that they do not consider the social and political dimension as marginal or targeting a few specialists, but to consider the formation of these aspects as essential for all other moments of the Christian journey.

The same Catholic Action is also a journey of education in social and political because it is in fact a real place for the exercise of social interaction, shared responsibility and democracy. What is expected from this point of view from the Social Week of Reggio Calabria?

I expect the great effort made in the preparatory phase on the concept of common good is translated into concrete proposals. School, college, work, business, family, life, all the items on the hope, are of vital importance for the country. We must make our contribution. In addition, the task of the ecclesial community is also not leave alone those who are directly involved in politics, looking for moments of confrontation and dialogue. I hope therefore that, from Reggio Calabria in every local church to mature these beliefs, to build together a better future.

"Our world is more cohesive than is described in the media"

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